Pärnu-Soomlaste suvepealinn.

Õhtu Pärnus.

Eelmises postituses mainisin, et meie minipuhkus sisaldas endas aega Raplas kui ka Pärnus. Kodukoha olemist sai lühidalt kirjeldatud ja nüüd on aeg käes suvepealinn Pärnul. Kuna nagunii pidime sinnakanti minema (SuperAlko külastuse tõttu), siis tulin suurepärasele ideele, et võiks paar päeva Pärnus peatuda. Peika polnud seal varem käinud ja mina sattusin sinna viimati aastaid tagasi. Tundus ideaalne variant! Esimese üllatuse otsa sattusin kohe alguses, nimelt ööbimiskohta valides. Mõistes, et tegemist on hooajaga, kus tuleb inimestelt võimalikult palju raha kätte saada, et talv taas üle elada. Tuli mulle siiski üllatusena, et spade keskmine hinnaklass 2 öö kohta jääb 200-300€ vahele. Siinkohal räägime me kuupäevadest, mis jäid nädala sisse (esmaspäev, teisipäev, kolmapäev). Odavamalt olid pakkumisel korterid, mida oli võimalik üürida kui ka majutuskohad, mis asusid linnasüdamest pisut eemal. Soov oli siiski asuda kõigele lähedal. Seega, otsisin võimalikult normaalse hinnaga majutust rannale lähedal. Lõpuks leidsin variandi läbi Booking.com, kus oli suurepärane pakkumine Estonia Medical Spa&Hotel´ilt. 2 ööd kõigest 159€. Kõikide teiste pakkumiste kõrval tundus nagu õiglane hind, arvestades asukohta. Kohale jõudes saime kohe järgmise üllatuse osaliseks. Infolauas mainiti, et spa osa on suletud 25ndas juunist (meie olime seal 24.06)😀😀 Sellele järgnes kohe lause, et info on nende veebilehel üleval juba pikemat aega. Kuid kohe kindlasti ei olnud info üleval Booking.com lehel! Muidu ma ei oleks seda pakkumist vastu võtnud😀 Kiiresti kohanedes võtsime vastu otsuse, et elame üle ja kasutame spa mõnusid sama päeva õhtul ning järgnevatel päevadel teeme midagi muud. Ühesõnaga, pole hullu. Järgmise üllatusena jagati infot, et meie paketis on vaid hommikusöök. Kuigi paljudel teistel külalistel oli näpus nii lõuna kui ka õhtusöögi sedelid😀 Taaskord, leppisime olukorraga. Kogu vajalik info käes oli tarvis leida tuba, mis lubaks meil mõnnata. Sammudes toa poole suutsin ma vist mustmiljon korda peikale korrutada, et tal jumala pärast mingeid kõrgeid ootusi ei oleks😀 Õnneks sain hakkama, sest midagi luksuslikku meid ees ei oodanud. Isegi külmkappi ei olnud, kuhu mulliveed (+18) külma panna😀 Positiivsena toon välja aga hommikumantlid, mis meid voodil ees ootasid ja mille eest ei pidanud eraldi maksma. Hommikumantlid seljas, soe mullivesi klaasidest joodud, tuli ette võtta külastus spa-sse. Spa osa oli tegelikult täitsa kena ning mõnus. Kurtmiseks absoluutselt põhjust ei olnud, kui välja jätta fakt, et teistel päevadel meil ligipääs sinna puudus😀 See oli ka esimene kord, kus pidin teadvustama fakti, et soomlasi kohtame me nendel päevadel ilmselt väga palju. Nimelt spa-s olid ainult soomlased iga nurga peal. Lisaks mu enda väljavalitu😀 Mul ei ole tegelikult soomlaste vastu mitte kui midagi, nad on nunnud ja armsad, nagu väikesed Muumid, kuid vahel mulle meeldib puhata nii, et seda keelt väga ei kuule. Pärnu ei ole selleks kindlasti õige koht😀

Sullatud ja mõnnatud oli tarvis järgmisena leida koht, mis täidaks meie tühjad kõhud. Leidsimegi! Maandusime omadega Villa Wesset restorani, kus oli meid ees ootamas üsna samasugused hinnad nagu Soomes. Mis ajast Pärnust on saanud Helsinki?😳 Mul ALATI sellistel hetkedel poeb mingisugune kurbus hinge, sest mul on kahju eestlastest, kelle palganumber ei ole siiani päris võrreldav Soomega. Tore on pakkuda odavat alkoholi ja toetada turismi, kuid sellega kaasneb automaatselt hinnatõus muudes teenustes, mis kohalikele on üldiselt valus. Või ehk olen ma lihtsalt mingisse vanasse aega kinni jäänud ja tegelikult pole tavalisel eestlasel probleemi maksta pearoa eest +20€. Pluss maksta kannuvee (kraanivee) eest 3,50€. Viimane oli veel omakorda üllatus, sest mitte keegi ei maininud meile, et kannuvesi on tasuline😀 Teenindaja sujuvalt asendas tühja kannu taas uuega. Meie naiivsed ei tulnud selle pealegi, et peame vee eest maksma, kuna Soomes on kraanivesi tasuta. Õppetund missugune! Ma ausalt ei tea, kas see on normaalne või mitte, seega võite julgelt mind valgustada ja oma arvamust jagada. See ei tähenda, et toit oleks halb või teenindus kehva. Absoluutselt mitte. Kõik oli superluks. Lihtsalt odavast Eestist enam väga rääkida ei saa... Peale selle, Pärnu pole just väga võrreldav teiste Euroopa riikide suvepealinnadega. Nädala sees seal midagi erilist kahjuks teha ei ole. Peale rannas jõlkumise või restoranis/kohvikus mulisemise😀 Jalutada on ka muidugi tore ja linna uudistada, aga olgem ausad that´s about it. Midagi väga erilist ja teistsugust seal ju ei ole, kui välja jätta imeilus rand, kus samuti käisime.

Ilmselgelt ei vedanud meil ei ajastatuse ega ka ilmadega, võttes arvesse suvepealinna mõistet ja melu. Ja nii me siis tatsasime seal kaks päeva ringi, kuuldes iga nurga peal soome keelt ja olles ülirõõmsad, kui müüjad poodides eesti keeles rääkisid😀 Iseenesest oli ju vahva, aga päris ausalt järgmisel korral jätan Pärnu vahele. Vähemalt ööbimisega olemise. Sama summa eest, mis investeerisime Pärnu elu edendamisele ja hoidmisele, saab väga luksusliku reisi kuskil kaunis paigas Euroopas. No Mallorca on väga hea näide, kus kevadel käisime...

Küll aga ei soovi ma negatiivsega lõpetada, sest tegelikult tuleb au anda faktile, et Pärnu on puhas ja roheline. Värviline samuti, mis mulle isiklikult nii meeldib! Veelgi enam, ei saa mainimata jätta ka sõbralikke ja naeratavaid inimesi. Pealinna piirides kohtab seda kordades vähem😀

Olgugi, et meid oli ees ootamas nii mõnigi üllatus, siis tegelikult me siiski oma olemist Pärnus nautisime. Meil on omavahel lõbus, kusiganes me ka siis ei paikneks ja midaiganes me kogeme😀 Nüüd oleme veetmas oma minipuhkuse viimast osa Soomes, peatudes mökkis, mis on tsivilisatsioonist eemal ja täitsa metsa sees. Vahel on seda tarvis, hoides harmooniat melu ja vaikuse vahel💕 Sellest aga juba natukene hiljem...