Puhates ja mängides :)

Tere armsad lugejad,

võtsin hetke, et taas endast märku anda. Kõigepealt soovin imeilusat suve kõigile! Olgugi, et sellel aastal päike on olnud üsna eemalolev, siiski ta meid veel täitsa jätnud ei ole ja aeg - ajalt jagab end meiega. Selja taga on mul juba esimene lastelaager Eestis, mis andis mõnusalt energiat ja häid emotsioone. Eks pildid räägivad enda eest :) Sellel aastal, siis olen taas osaks dotE tegusatest suvenädalatest. Kaks laagrit veel ees ootamas augustis. Rohkem infot laagrite kohta leiab siit: http://dote.ee/ Mina igatahes soovitan, sest lastele on garanteeritud väga vahvad ja tegusad ettevõtmised ja pealekauba väga toredate juhendajatega :)

Kuna Soomes nagu ka Eestis oli juuli algus üsna vihmane ja temperatuur oli sügisele omane, siis otsustasime, et sõidame päikest otsima. Enne minu Eestisse minekut kaevasime elukaaslasega mitmeid reisi sihtkohti. Nii Soome kui ka Eesti saitidelt. Lõpuks leidsime hea pakkumise reisiturg.ee leheküljelt Türki Alanya´sse, kus reisikorraldajaks oli Kidy Tour. Valisime 8 päevase paketi all inclusive ja hotell kui selline omas nelja tärni ning asus rannale väga lähedal. Siinkohal pean mainima, et selline reisimine oli minu jaoks esmakordne kogemus. Ma ei ole kunagi turismireisidest eelnevalt osa võtnud ja ega päris kindel ka ei olnud, et kuidas ma selle kõigega kohanen :) Lisaks selgus reisi broneerimisel, et minu passi tähtaeg on täpselt piiri peal ja ei ole selge, kas mind üldse lubatakse Türki. Enne reisi kontakeerusin ka Türgi Suursaatkonnaga Eestis ja lisan siia nende vastuse:

Turistina reisides peab Eesti Vabariigi pass olema kehtiv vähemalt 150 päeva peale Türki sisenemist. Seda arvestatakse päevase täpsusega ja kui pass kehtib kauem, siis on Türki sisenemise õigus kindlasti olemas.

Kui juhtub siiski olukord kus Teid peetakse passi kehtivuse tõttu piiril kinni siis palume viivitamatult võtta meiega ühendust tel: 6272 880.

Ônneks lubati mul Türki siseneda ja mingeid väljakutseid kui selliseid ei tekkinud. Antalyast Alanyasse ootas meid ees 3h bussireis. Hotellist leiab pilte siit. Piltidel on päris kobe ja nuriseda nagu millegi üle ei ole. KUID reaalsus nagu ikka oli natukene teine :) Minu igavene unistus luikedest voodil ja roosiõitest selle ümber osutus vaid muinasjutuks :D Kohale jõudes ootas meid ees üsna niru tuba, kus luikede asemel oli kaks räbaldanud rätikut voodit katmas. Siis viskasin nalja, et ilmselt tuleb terve reis ise luikesid mängida, et siiski mu muinasjutuline fantaasia ellu jääks :D Peab tõdema, et pettumuse meie hotell meile pakkus, küll aga leppisime kokku, et ei lase sellel oma reisi kui sellist rikkuda ja keskendume ikka positiivsele :) Toiduvalik selle eest oli väga ok ja üsna mitmekülgne, kuigi joogivalik jällegi andis soovida. Kuna olen suur veini sõber, siis loomulikult tuli kohalikku marjukest esimesel päeval proovida, mille tulemusena sain endale läbi aegade suurima peavalu :D Seega jah nautimusest veini valikul on vast palju rääkida :) Eestlasi ja soomlasi ma meie hotellis palju ei kohanud, küll aga oli vene ja rootsi rahvusest kodanikke.
Kuna olles aastaid veetnud Oulus koopaelanikuna, siis mu jumekus oli üsna lumega võrreldav ja suurimaks sooviks kui ka eesmärgiks oli mitte ära põleda. Iga päev veetsime rannas maksimum üks või kaks tundi, mis lõppkokkuvõtteks andis väga ilusa jume. Siinkohal peab tänama ka meie päevituskreeme, milleta ilmselt mina oleksin kindlasti hauduma läinud :)

Enamasti me uudistasimegi ümbrust ja lihtsalt olime. Kuna mu elukaaslasele väga meeldib reisides kohalike õmblejate teenust kasutada, siis üheks eesmärgiks oli leida ümbrusest õmbleja, kes suudab täide viia elukaaslase soovid. Katsumus see oli, sest otsisime neid kui nõelu heinakuhjast. Lõpuks kohalik hotelli töötaja suunas meid professionaalse tegija juurde. Minu üllatuseks ja keelebarjäärist hoolimata suutis ta valmis meisterdada ühe päevaga kaks jakki ja seda vaid piltide järgi. Ma olin sõnatu. Sest Eestis kui ka Soomes peab ikka tükk aega ootama, et soovitu valmis saaks. Lisaks eeldab see mitmeid mõõtmisi ja proovimisi. See, mis ma Türgis kogesin oli aga väga vau! Kahjuks tulemusest mul pilte ei ole, seega tuleb vaid usaldada mu sõnu :)

Kui peamine eesmärk sai täide viidud ja missioon kui selline täidetud, saime rahulikult edasi puhtata. Ja no otse loomulikult jäi mulle silma hotellis pakutav fotosessioon. No kui päris aus olla, siis mind räägiti pehmeks :) Kuna mulle agressiivne müük pole kunagi väga sobinud, või tegelikult ma ei ole osanud sellega hakkama saada, siis just sellel kaitsetul hetkel oli mu elukaaslane eemal ja jaatav vastus oli lihtne tulema. Mille tulemusena mu elukaaslane lubas mind mitte kunagi viia reisima riikidesse, kus "pehmeks rääkimine" on garanteeritud :D Kuna lubadus oli antud, siis ei jäänud muud üle kui see täide viia. Paraku ei teadnud ma ühte imepisikest fakti...mu elukaaslasele ei meeldi pildistamine :D Nojah, algus ei olnud just imeline :D Oma vaimusilmas kujutasin ma ette, et kõnnime randa ja siis paar pilti ning tagasi hotellis. Taaskord tegelikkus oli vähe teine :D Meid tiriti kuhugi parki, randa +  päikeseloojanguga pildistamine. Väljas oli + 35 ja ei olnud lihtne selle kõige juures mitte sulada. Kogu see protsess oli nii komöödiline, et ühel hetkel meil mõlemal sai lihtsalt jõud ja tahe otsa. Paraku meie fotograafil oli energiat küll ja küll :) Kaks mitte fotogeenilist inimhinge aelemas rannal, no ei ole just kõige kaunim pilt :D Paraku tuli see alustatu lõpule viia. Peale seda ettevõtmist lubasin, et olen tugevam ja igalühel end pehmeks ei lase rääkida :) 150st pildist valisime välja 6. Ja see oli kui piinapingis istumise tulemusel :D Nähes neid fotosid, ei suutnud ma naeru tagasi hoida.  No ei olnud ilusad! Küll aga saime taaskord kogemuse ja mälestuse võrra rikkamaks:)
Jagan Teiega 2-te pilti 6st. Ûlejäänud oleme suveniiridena lähedastele jaganud :)

Kui tulla tagasi lubaduse juurde, et ma ei luba end pehmeks rääkida, siis kahjuks pidin oma sõnu sööma. Minu suureks unistuseks oli saada osa Hamam´ist (Türgi saunast). Kuna pakkujaid oli erisuguseid ja igal nurgal, siis ei osanud ma enam aru saada, mis on tegelikult okei ja mis mitte. Lõpuks lasin end pehmeks rääkida hotelli lähedal asuval kohalikul, kes lubas mitmekülgseid protseduure ja hea hinnaga. Sealjuures saime partneriga koos nautida. Õnneks ei pidanud me kahetsema, tõesti oli mõnus! Pakett sisaldas endas jalgade koorimist, sauna + pesemist, massaazi ja näohooldust. Jagan Teiega ka videot, mis hästi meie sauna protseduuri edasi annab. Igatahes super mõnus oli! Omaltpoolt soovitan proovida! Küll aga peab ettevaatlik olema, kellelt mis teenust vastu võtta. Nagu igalpool siis on ka Türgis kombeks paljud asjad paremaks rääkida :)

Ja loomulikult ei puudunud ka sellelt reisilt vähe piinlikum hetk, kus oli au taaskord olla peategelane. Meie hotellituba asus koridori lõpus ja õhtuti millegipärast tuli ei põlenud ning mingi imelise liikumise peale läks alles põlema. Ühel kaunil õhtupoolikul taas naastes oma ruumi, avastasin ma pimeduses kompides "lüliti". Ja otse loomulikult mõtlemata vajutasin nupule, ise eeldades, et päästsin meid pimedusest. Tulemusena hakkas üle hotelli räuskama sireen. Häire tulemusena hakkasid inimesed jooksma ja mina nõutult lihtsalt seisin, teadmata mida edasi teha. Küll aga mu elukaaslane võttis ohjad enda kätte ja helistas infolauda, teatades, et kõik on kontrolli all ja ilmselt keegi suvaline vajutas häirealarmile :D Õnneks selle vahejuhtumi tulemusena me mingeid üüratuid summasid tasuma ei pidanud ja minu jaoks see "lüliti" kui selline jäi terve reisi ajal väljakutseks, mida soovisin taas ja taas automaatselt vajutada. Küll aga nägin kuidas toimus omamoodi evakueerimine...kui seda saab niimodi üldse nimetada.  Kogemus missugune, kuid minu jälgedes ei soovita siinkohal käia.

Kui võtta reis kokku, siis oli ütlemata mõnus lihtsalt olla. Kas läheksin uuesti? Tunnen, et see ei ole koht, mida sooviksin taas avastada või kus peitub see miski, millepärast tagasi minna. Küll aga soovitan kasutada Kidy Tour teenuseid. Meie jäime isiklikult väga rahule nende poolse organiseerimisega. Reis oli tegelikult väga mõnus ja mis peamine saime kogeda päikese soojust ja merelainete õrnust.  Sain ka hakkama n.ö esmakordse turismireisiga ja lihtsalt olemisega. Olla just nendes hetkedes ja nautida seda kõike koos kõige armsama inimesega. Mida hing veel enam ihkab!
Jagan Teiega veel mõnigaid pilte, et endalgi tulevikus vahva meenutada :)