Eesti versus Läti.

Kuna täna lubasin endale kirjutamise õhtu, siis jagan Teiega ka emotsioone meie Läti ettevõtmisest.
Peale Türgi reisi võtsime paar päeva puhkamiseks Eestis ja siis otsustasime sõita Riiga. On olnud ju kuum teema Eesti ajalehtede veergudel, et Lätis alkohol palju soodsam ja üleüldse oleme teinud kingituse naabrile ja saatnud neile kõik oma Soome turistid shoppama. Ega minagi siis kehvem saanud olla ja võtsin elukaaslasel käe alt kinni ja suundusime Läti poole :D Riia mõte tuli eelkõige soovist mitte olla "tavaline" turist, kes lihtsalt ületab piiri, et märjukest poodlema minna. Soovisime olla vähe kultuursemad ning tutvuda ka Riia vaatamisväärsustega, mis sest et Läti on riik, mida mina olen oma eluea jooksul vast kõige enam külastanud. Seekord maandusime kolme tärni hotelli Riia vanalinna läheduses, mis ületas meie Türgi hotelli mitmekordselt. Kuna viimase kogemuse tulemusena meie ootused ei olnud kõrgel, siis saime positiivse üllatuse osaliseks :) Ööbisime Ibis Riga Centre hotellis. Rohkem informatisooni leiab siit: http://ibisrigacentre.lv/ Väga mõnus ja hubane. Saabudes otsustasime jalutama minna Riia vanalinna ja vaadata lihtsalt ringi. Leida üks mõnus koht, kuhu end istutada ja klaasikese veini juua. Leidsimegi! Aga hindade peale pidin ma ümber kukkuma! Küll aga kui olime end juba sinna sättinud, siis viisakalt pidime ikka midagi tellima. Juustutaldrik ja kaks klaasi veini läksid loosi. No meil kohe üldse ei vedanud selle koha valikuga! Juustud olid nii maitsetud, et pidevalt oli selline tunne, et närin kummi ja vein oli kahjuks liiga kuiv. Seega otsustasime suure nälja korral, et hävitame juustud ja liigume edasi. Lisaks muidugi oli meie ümbruses nii palju Soome turiste, et soovisime natukene eemal olla "Soomest". Siis sattusime erinevatesse kaubanduskeskustesse, kus oli päris põnev alguses ringi tuuseldada, kui ühel hetkel tabasin end mõttelt, et osta nagu ei ole tegelikult mitte midagi, lihtsalt ilus vaadata. Elu kohe palju lihtsam :) Peale Türgi reisi oleme me keskendunud eelkõige minu jäädvustamisele :D Traumeeriv kogemus Türgist on veel mu elukaaslasega :D

Seega ikka mõnel pingil sai peatutud ja nii mõndagi puud sai kallistatud :) Kõige enam meeldis mulle meie pikniku idee, kuna soovisime tutvuda kohaliku toidupoe toodetega (peab tõdema, et Eestiga võrreldes on Lätis päris odav. Soomest rääkimata). Pole kaugel aeg, kui kaasmaalased oma toidukraami Lätti ostma tulevad. Seega piknik sai üles pandud meie isiklikus hotelli toas :D Romantika missugune! Peab tõdema, et Eesti juust on palju parem! Kes veel ei tea, siis ma võin toituda ainult juustust ja shokolaadist. Minu üllatuseks olen leidnud endale partneri, kes jagab minuga samu maitseelamusi :D Küll aga mõlemad oleme kurvastusega tõdenud, et selline toitumine pikas plaanis figuurisõbralik just ei ole :D

Peab tõdema, et väga lahe õhtu oli! Peale meie armsat romantilist piknikku otsustasime leida väljas üks õdus koht, kus natukene lihtsalt olla :) Teekonnal muidugi oli vaja hetki jäädustada :D Mängisin oranzi nahkhiirt :D

Koht leitud veetsime mõned tunnid live muusikat kuulates ja siis tuttu, sest järgmisele päeval oli meil plaan külastada Riga Central Market´it. Soomes elades on minust saanud suur taaskasutuse fänn. Mulle meeldib tuuseldada, otsida ning leida lahedaid leide! Olles töötanud ka poodides müüjana, siis andsin endale kunagi lubaduse, et ma ei osta mitte midagi täishinnaga. Sest kogu see kraam poelettidel lihtsalt ei ole seda väärt! Juurdehindlus on metsik ning inimeste lollitamine käib mitmel rindel. Seega olen siiani juba mitu head aastat järginud oma lubadust ja garderoob on rõõmus ja vahelduv, sealjuures ilma hingepiinadeta. Ja turud mulle samuti väga meeldivad!

Me juhuslikult sattusime ka taaskasutuse turule. Kus mul oli au leida kaks paari kõrvarõngaid 2€ eest. Juhheeei! :) Ja täitsa tutikad!

Paraku peab kurvastusega tõdema, et Läti turul on hinnad odavamad kui meie uhiuhkes Balti Jaama Turul. Meie kodumaine turg on ilus ja vägev, aga sellist mõnusat turu tunnet on sealt raske leida. Küll aga olen uhke, et palju leidub kodumaist käsitööd. Siiski on see pigem ilus vaatamiseks.

Seega kes teab, võib olla mu ennustus, et ühel ilusal päeval sõidame kuus Lätti süüa ostma ei olegi kaugel :) Ja loomulikult on oluline mainida meie käigust ka Super Alkosse Eesti/Läti piiril. Ma lihtsalt soovisin oma kahe rohelise silmaga näha, mis seal siis tegelikult toimub. Kuna Riias külastasime samuti alkoholipoode, et saada aru hindade võrdlusest, siis peab tunnistama, et seal olid hinnad nii mõneski kohas üsna Eestiga sarnased. Seetõttu meie ootused olid üsna kesised ja kuulujutud tundusid üsna tühised. Küll aga see, mis ma piiri peal nägin, oli tõeline elamus omaette! Mulle tuli otsemaid meelde meie alatine negativisim soomlaste pihta, kes on Eestist liitrite kaupa alkoholi ostnud oma tarbeks. Oleme alati nende üle naernud ja kurvastusega vaadelnud. Seekord kahjuks peavad enamus eestlasi oma sõnu sööma ja mõtteid korrastama. Selles poes nägin ma metsikuid eestlasi, kes absoluutselt ei suutnud orienteeruda. Olid hindadest pimestatud ja rippusid telefonide otsas, et terve suguvõsa soove rahuldada. Ûsna piinlik oli... Jah, tuleb tunnistada, et hinnad olid tõesti soodsamad (saan seda vaid veinide pealt öelda), kuid millegipärast ei tekkinud minus sellist meeletut ahvivaimustust. Võib olla olen lihtsalt liiga amatöör, et seda kõike nii kõrgelt hinnata. Kui ma seal riiulite vahel oma veine vaatlesin ja püüdsin end kurssi viia pakutavatega, tundus mulle, et olen sattunud sõtta. Kaks vanemat daami, kes olid absoluutsed oma ala spetsialistsid, olid kui kahurid riiulite vahel, kes ette jäi see surma sai. Ei tea, kas neile oli antud mingi kindel aeg shoplemiseks või oli see taktikaline lähenemine. Jääb selgusetuks. Või paar, kes läksid omavahel kaklema, sest õrnem sugupool soovis ka oma soove täita. Mille peale mees vastas, et me räägime minu rahakotist :D Mille peale naine tuiskas kui tuulispask poest välja...minu õnneks üks jälle vähem riiulite vahel :D Nojah, see oli tõeline kogemus omaette. Ma ausalt ei oleks uskunud, et alkoholi ostlemise kultuur võib olla nii madal...ellu me igatahes jäime! Ja olin omaltpoolt võlutud oma kaaslase rahulikkusest. Minul hakkas juba tasapisi halb seal riiulite vahel võitlemisest, kuid tema oli kui vana rahu ise. Ilmselt sõjaväelastel on vajalik väljaõpe :D  Ûhesõnaga, kes soovib omamoodi kultuurielamust, kui seda saab niimodi nimetada, siis kindlasti külastamist väärt koht!

Minu jaoks oli tegelikult huvitav see käik Lätti just kahel põhjusel. Soovisin näha hinnataset Eesti/Soomega võrreldes ja üldist Läti arengut. Peab tõdema, et nad tublisti arenevad. Küll pole ma üle pika aja näinud nii palju vaesust tänavatel, kui seda oli Riias. Alguses olin ma üsna kindel, et tegemist on mingisuguse ühise moe sähvatusega...kuid pikema vaatluse tulemusena pidin tõdema, et nii see kahjuks ei olnud. Ja enamasti olid nendeks vanemad inimesed....
Läti on soodsam, mingitel juhtudel isegi väga palju soodsam (eriti toidukaubad). Paraku meie väljas söömise seisukohast ei saa ma anda mingit adekvaatset hinnangut restoranide seisukohast lähtuvalt. See koht oli igatahes erakordselt kallis ja oma hinda absoluutselt mitte väärt. Samas oli asukohaks vanalinn, seega ei saa sellest kogemusest veel põhjapanevaid järeldusi teha...

Reisi lõpus jõudsime me mõlemad veendumusele, et meile meeldib Tallinn rohkem :) Küll aga oleme me oma hinnatasemega üsna kiireid arenguid teinud ja kes teab, mis tulevik toob. Ja kas meie rahvas on nii kiire hinnapoliitika arengu juures siiski jätkusuutlik ostleja kohalikul turul või peab soomlased siiski appi kutsuma :) Või ehk tõesti on meie tuleviku ostlemine Lätis :) Eks aeg näitab! See on kindel, et naabreid tuleb hoida :)

Don't wait for someone to bring you flowers. Plant your own garden and decorate your own soul :)